HELP YOURSELF - GEZOND GEWICHT EN FIT
RSS Volgen Fan worden

Recente posts

ZUUR-BASE EVENWICHT
STRALING
Oorzaken van overgewicht.
Eten, drinken en democratie
Kankerbestrijding d.m.v. voedingsmiddelen

Archief

oktober 2019
maart 2019
februari 2018
maart 2017
april 2016
februari 2015
november 2014
juni 2014
mei 2014
april 2014
februari 2014
oktober 2013
mei 2013
maart 2013
februari 2013
december 2012
juli 2012
mei 2012
april 2012
maart 2012
februari 2012
januari 2012
december 2011
november 2011
oktober 2011
september 2011
augustus 2011
juni 2011
mei 2011

Mogelijk gemaakt door

Mijn Blog

februari 2014

BURN-OUT door bijnieruitputting

Uitputting of burn-out is een veel voorkomend en groeiend probleem in onze moderne maatschappij. De gevolgen van zo'n zenuwinzinking zijn ook niet te onderschatten: financïele verliezen, conflicten in bedrijven, drugsgebruik, alcoholisme en nog zovele problemen.
Uitputting heeft veel met de bijnieren te maken en is stilaan een epidemie aan 't worden.  67% van de bevolking heeft gezondheidsproblemen die tot een vorm van bijnieruitputting behoren. Bijnieren zijn als stressklieren vaak betrokken bij chronische ziektebeelden; maar dit is tot op vandaag nog steeds een miskend ziektebeeld door de medische wereld. 
Onze bijnieren maken tegenwoordig constant adrenaline en cortisol aan door een voortdurende bedreiging. Een bedreiging vanuit een maatschappij die volledig gebaseerd is op stimulatie en prestatie.Men zit daardoor al te vaak in een "fight or flight"- situatie en het "rest or digest" - evenwicht gaat verloren. Hierdoor ontstaan hoge cortisol-waarden en ontspoort ons immuunsysteem.
Preventie kan ervoor zorgen dat de bijnieren niet uitgeput raken.
Dit door een combinatie van leefstijl-veranderingen, weten wat je eet en drinkt, bewust worden waarmee je je geest voedt en overtuigend de zin zoeken van je leven.
Wat betreft de voeding valt bij stressmomenten, vermoeidheid en spierpijn te denken aan méér magnesium. Dit zit in vijgen, citroenen, grapefruit, amandelen, noten, zaden, donkergroene groenten en appels. Magnesium werkt het beste in combinatie met vit.A (wortel, abrikozen, zuivel, visolie, groene en gele groentes) met calcium (melk, kaas, sojabonen, zalm, pinda's, walnoten, groene groentes) en met fosfor (melk, kaas, vlees, gevogelte, vis, granen, noten, peulvruchten).
Je kunt ook denken aan het volgen van een kursus genaamd
HELP YOURSELF, Gezond, SLANK en Fit. Deze gaat uitgebreid in op gezondheid en ziekte, op voeding én op leefstijl en is gebaseerd op de filosofie van de natuurgeneeskunde. In het voorjaar is het trouwens de ideale tijd om te ontgiften. Dan ben je er dus op tijd bij als je je nu aanmeldt. Dit telefonisch (nr. 06-5100.25.85 of 046-45.26.073) of per email (m.j.hellenbrand@hccnet.nl of via de website (www.helpyourselfgezondslankfit.nl)
  
Website Builder
mogelijk gemaakt
door Vistaprint